31. 01. 2023

Problematika pojištění u úvěru na vozidla

Pokud si pořizujete vozidlo na úvěr, tak se v převážné většině případů nevyhnete povinnosti mít vozidlo pojištěné, jak z hlediska pojištění odpovědnosti za škody způsobené jeho provozem, pro smrtelníky se tomu říká povinné ručení, tak i povinností sjednat si havarijní pojištění.

Řešení jsou v podstatě jen dvě a rozebereme si je podrobněji. Buď vozidlo pojistíte přímo přes poskytovatele financování, tedy přes banku a pojistné bude součástí měsíční splátky anebo to bude na Vás. Tedy ne přímo na Vás, někteří klienti mají třeba i flotily a pak často někoho, kdo jim pojištění řeší. A to bývají ve většině případů buď pojišťováci (tedy zaměstnanci pojišťovny), nebo tzv. finanční poradci neboli lidé, kteří se často pyšní tím, že umí a řeší vše (a podle toho to taky někdy tak vypadá). Vzhledem k množství vozů jednotlivých klientů, počtu firemní klientely a hlavně flotil, o které se staráme, máme natolik lukrativní podmínky u většiny pojišťoven, že se nám opravdu nestává, že bychom se setkali s lepší nabídkou, než jakou klientovi dokáží naši specialisté zajistit napřímo. Nicméně, vždy pro nás zůstává prioritou kvalitní služba, kdy vybíráme nejvýhodnější řešení pro klienta, a tak se v některých případech můžeme setkat s možností, kdy je výhodnější dát pojištění přímo do splátky. Jedná se hlavně o klienty se špatným předchozím škodním průběhem (někdy i s tzv. malusy), případně začínající firmy a podnikatele (výjimečně i noví řidiči v případě úvěru na rodné číslo), kde absencí vyjetých bonusů může pojistné přes banku vycházet lépe. Banky jsou někdy také schopny dorovnat konkurenční nabídku, kterou klient má. No a vzhledem k tomu, že i banka z pojištění v rámci objemů má určitou provizi, je schopna pak nabídnout o něco nižší úrokovou sazbu a tím i nižší splátku.

Vždy pro nás zůstává prioritou kvalitní služba, kdy vybíráme nejvýhodnější řešení pro klienta.

Samozřejmě, má to i jisté nevýhody, zejména když se trh s ojetými vozidly choval ještě racionálně a cena vozidel v čase relativně kontinuálně klesala, a ne jako nyní, kdy se prodejní cena dva roky starého vozidla přehoupla přes původní pořizovací cenu toho stejného. Nicméně, s pojištěním ve splátce se poněkud hůře pracuje, klient nemá reálně možnost cenu pro další období ovlivnit a v případě pojistné události může být navýšení v čase poměrně citelné. V případě pojištění sjednaného individuálně se dá pojištění rekalkulovat, a to, jak co se týká samotné hodnoty (v dnešní době tedy často i nárůstu ceny v čase), tak případně jednoduše doplnit či odebrat některá připojištění, navýšit jejich limity, ale často je třeba změnit i pojišťovnu, kde budou podmínky ve smyslu funkčnosti a ceny nejlepší. A tento servis bohužel u zaměstnanců pojišťoven z logiky věci (a změny pojišťovny) očekávat nemůžete, a pro finančního poradce to bude zase jen práce navíc, kdy v jeho zájmu nebude úplně snížení pojistného, ze kterému se mu počítá provize. Proto neváhejte využít služeb našich specialistů.