Operativní leasing

Nejrychlejší cesta k novému vozidlu

Přestože o operativním leasingu slyšel skoro každý, ne každý ví, že se nejedná o nic jiného než o nájem vozidla bez následného převodu vlastnických práv na nájemce. Některé banky Vám sice mohou nabídnout vozidlo po skončení doby pronájmu k odkupu, ale není to jejich povinnost ani Vaše právo.

V rámci operativního leasingu je téměř vždy součástí splátky nejen nájem, ale také pojištění vozidla, a to jak zákonné – povinné ručení, tak i havarijní pojištění. K operativnímu leasingu si můžete u většiny poskytovatelů navolit různé služby od servisních služeb přes výměnu zimních pneu až po pick-up servis, kdy je o Vás kompletně postaráno a nemusíte nic řešit. Samozřejmě si za takové služby vždy připlácíte, a ne zrovna málo. 

Operativní leasing má jasně daná pravidla co se nájezdu kilometrů za dobu nájmu týká. Ve většině případů se jedná o roční nájezd, ke kterému Vám pronajímatel poskytne nějaký volný počet za celou dobu pronájmu. Např. se může jednat o limit 15 000 km ročně, při smlouvě na 24 měsíců je to tedy 30 000 km a k tomu máte volnou hranici 5 000 km, tedy celkových 35 000 km za dva roky. Vzhledem k tomu, že se jedná o nájemní vztah, celá splátka je daňově účinným nákladem, ale pronajímané vozidlo se nijak neobjevuje v aktivech v účetnictví.

Kamenem úrazu u operativního leasingu je ale velmi často vracení vozidla. Menší poskytovatelé pronájmu, kteří na počátku hrají na nejlevnější a zdánlivě nejvýhodnější nabídky totiž dohání nižší splátku na hledání následných sebemenších poškození za dobu nájmu. A z každého takového poškození udělají pojistnou událost s příslušnou spoluúčastí. A není výjimkou, kdy klienti dopláceli na konci částky v řádu desetitisíců, takže nízká splátka byla nakonec velmi drahou volbou.

U operativního leasingu jsou pevně daná pravidla, co se nájezdu kilometrů za dobu nájmu týká.

Operativní leasing

S operativním leasingem to ale není tak úplně jednoduché, protože se jedná o poměrně dost složitý produkt, který má násobně více proměnných než třeba finanční úvěr nebo finanční leasing. Do hry totiž kromě samotné úrokové sazby vstupují i pořizovací a zůstatková hodnota vozidla, nájezd kilometrů, cena služeb včetně ceny za pojištění, ale hlavně skutečný stav vozidla na konci.

Tím vším se stává operativní leasing pro běžného uživatele složitým, kdy je obtížné se orientovat nejen v samotném produktu, ale zejména v nabídkách poskytovatelů. Ale od toho jsme tu my, abychom Vám pomohli a zajistili nejlepší možné podmínky a služby, které opravdu žádáte. Nejen z těchto důvodů spolupracujeme jen s velkými partnery, kteří jsou solidní a chovají se fér nejen na počátku, ale i na konci.